Is The Legend of Zelda: Breath of the Wild the best-designed game ever? | Technology | The Guardian

av | maj 30, 2017 | Lästips

Is The Legend of Zelda: Breath of the Wild the best-designed game ever? | Technology | The Guardian

Is The Legend of Zelda: Breath of the Wild the best-designed game ever? | Technology | The Guardian

You wake up, it’s dark and you’re lying in a pool. You don’t remember how you got here. You stand up, stretch your aching limbs, walk towards the exit and out into the brilliant sunshine. As your eyes adjust to the light, the world comes slowly into focus – and it is beautiful.The greens of the open plains contrast with the dark black of Death Mountain, whoch is streaked with orange lava on the distant horizon. As the sweeping orchestral soundtrack swells, you realise that you can go anywhere and that this is not like any Zelda you’ve played before.Released on Wii U and Switch in March, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (BotW) is the biggest Zelda title ever made. One-and-a-half times the size of open-world trailblazer Skyrim and 12 times the size of Twilight Princess, it provides a vast terrain to explore with barely any restrictions beyond a few hours of subtly enclosed preparation. For many developers, the idea of making a 100+ hour game that’s almost entirely player-led is a terrifying prospect, as the lack of overt structure can be overwhelming and dis-incentivising for the player.

Källa: Is The Legend of Zelda: Breath of the Wild the best-designed game ever? | Technology | The Guardian

0 kommentarer


Mikael Winterkvist

Fyrabarns-far, farfar, morfar och egen företagare i Skellefteå med kliande fingrar. Jag skriver om fotografering, sport, dataprylar, politik, nöje, musik och film. Vid sidan av den här bloggen så jobbar jag med med det egna företaget Winterkvist.com. Familjen består av hustru, fyra barn (utflugna) och fem barnbarn.

Jag har hållit på med datorer sedan tidigt 1980-tal och drev Artic BBS innan Internet knappt existerade. Efter BBS-tiden har det blivit hemsidor, design, digitala medier och trycksaker. Under tiden som journalist jobbade jag med Mac men privat har det varit Windows som har gällt fram till vintern 2007. Då var det dags att byta och då bytte vi, företaget, helt produktionsplattform till macOS. På den vägen är det.

_____________________________________________________________________________________

Anmäl dig till Magasin Mackens nyhetsbrev

Du får förhandsinformation om Macken, våra planer och du får informationen, först och direkt till din mail. Vi lovar att inte skicka din information vidare och vi lovar att inte skicka ut mer än max ett nyhetsbrev per månad.

Anmäl dig här

_____________________________________________________________________________________

De senaste inläggen: